-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40265 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

آيا اين مطلب كه از پيامبر اكرم(ص) صحيح است كه ايشان فرمود: تنها شخصي كه از ابتداي خلقت تا آخر جهان، عزرائيل براي قبض روح بايد از وي اجازه بگيرد، شخص رسول اكرم(ص) ميباشد؟

برادر گرامي! از اين كه با ما مكاتبه نموديد سپاسگزاريم. در روايتي پيامبر اكرم(ص) به نقل از ملك الموت (عزرائيل) فرمود: ... انّ اللّه جلّ جلاله و كلّني بقبض أرواح الخلائق ماخلا روحك و روح عليبنابيطالب(ع) فإنّ اللّه يتوفّا كما بمشيّته؛(1) عزرائيل خطاب به پيامبر اكرم(ص) فرمود: همانا خداوند سبحان مرا براي قبض روح انسانها وكيل كرد، غير از روح شما (رسول اللّه) و روح حضرت علي(ع). پس خداوند به مشيت و خواست خود شما را قبض روح ميكند.

به همين مضمون روايت ديگري از رسول اللّه(ص) در جلد 38 بحارالانوار نقل شده است كه در آن روايت آمده: خداوند به عزرائيل براي قبض روح همه انسانها وكالت داد، به غير از حضرت رسول(ص) و حضرت علي(ع) كه مقولي اَمر آنها خداوند سبحان است و به خواست و مشيت خداوند از آنها قبض روح ميشود(3) با ملاحظه روايات روشن ميشود كه ملك الموت همه انسانها را قبض روح ميكند، به غير از پيامبر اكرم(ص) و حضرت علي(ع) كه اَمر آنها به مشيت الهب واگذار شده بود. هر چند، در نهايت قبض روح همه انسانها و از جمله معصومين: و رسول اللّه(ص) و حضرت علي(ع) توسط ملك الموت صورت ميگيرد.

(پاورقي1 علامه محمد باقر مجلسي، بحارالانوار، ج 39، ص 100.)

(پاورقي همان، ج 38، ص 138.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.